Listing 1 - 10 of 68 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Social policy and particular groups --- kinderopvang --- lager onderwijs --- Flanders
Choose an application
Dit snelle compacte dobbelspelletje kun je op elk moment en overal spelen. Het duurt niet langer dan een half uurtje en het formaat zorgt ervoor dat je het thuis of onderweg kunt neerleggen. Iedereen die tot 36 kan tellen, kan meedoen! Als je aan de beurt bent, gooi je met 8 dobbelstenen. Je legt nu alle dobbelstenen met hetzelfde getal of met een worm opzij. Daarna gooi je met de resterende dobbelstenen en legt nu alle dobbelstenen met een ander getal opzij. Als je totaal hoger is dan 20 en je hebt ten minste één worm gegooid, dan mag je de steen met het betreffende getal van tafel of zelfs van een andere speler pakken! Maar neem je teveel risico en gooi je alleen maar getallen die je al eens hebt gepakt, dan ben je af en moet je juist een steen inleveren. Op elke steen staat een aantal regenwormen. Wie aan het einde van het spel de meeste regenwormen heeft, is de winnaar. Probeer zo snel mogelijk de wormen te kiezen, ook al heb je er maar één. Die heb je hoe dan ook nodig en hoe langer je wacht, des te meer kans dat je ze niet meer gooit. Hou goed in de gaten welke stenen er bij de andere spelers bovenop liggen. Als je er één van een ander pakt, heb jij er één meer en die ander één minder. Dubbel winst dus.
Choose an application
ÿKlassenmanagement is een nieuw basisboek voor de lerarenopleiding voor het basisonderwijs. Goed klassenmanagement leidt tot gelukkige leraren en gelukkige kinderen. Leraren die goede klassenmanagers zijn maken bewust gebruik van klassenmanagementstrategieën en staan met plezier voor de klas. Ze hebben overzicht over de groep en kunnen hun aandacht over meerdere zaken tegelijk verdelen. Kinderen kunnen tot betere leerresultaten komen. Goed klassenmanagement en pedagogisch vakmanschap gaan hand in hand.Klassenmanagement gaat gepaard met de meest actuele theorie op het gebied en heeft een directe koppeling met de praktijk in de vorm van casuïstiek en actievragen. Het onderwerp klassenmanagement wordt belicht in combinatie met groepsdynamica en leiding geven, effectieve instructie, taakafstemming (interactievaardigheden) en het omgaan met kinderen met verschillen. Het biedt een uitgebreide toolbox aan klassenmanagementstrategieën, beschreven vanuit de positieve psychologie. Het boek is tot stand gekomen door interactie met pabo-studenten en -docenten.
klassenmanagement --- lager onderwijs --- Educational psychology --- Primary education --- groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klasklimaat --- Groepsdynamiek --- leiding geven --- Basisonderwijs --- Klassenmanagement --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- onderwijsstrategie --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Leraren lager onderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Zelfstandig werken --- Adaptief onderwijs --- Effectieve scholen --- Kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Effectieve school
Choose an application
Didactic evaluation --- Teaching --- Primary education --- Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- lager onderwijs
Choose an application
Didactic evaluation --- Teaching --- Primary education --- Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- lager onderwijs
Choose an application
Deel I : Schadevergoedingsrecht : een overzicht / Deel II : Het buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht / Deel III : Schadevergoeding buiten het aansprakelijkheidsrecht
aansprakelijkheid --- schadegevallen --- indemnite --- recht --- 347.5 <493> --- aansprakelijkheidsrecht --- 347.5 <493> Verbintenissen die niet uit een overeenkomst voortvloeien--(algemeen)--België --- Verbintenissen die niet uit een overeenkomst voortvloeien--(algemeen)--België --- responsabilite --- vergoeding --- Tort and negligence --- schadevergoedingen --- Insurance law --- verzekeringsrecht --- aansprakelijkheid (recht) --- Belgium --- studiemethode-begeleiding --- studeren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- leren leren --- secundair onderwijs 1ste graad --- Primary education --- Secondary education --- Leren leren --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Leerprocessen --- 450.8 --- Studiemethode --- 474.21 --- Methodiek van het studeren --- Aansprakelijkheid : Schade --- Responsabilité : Dommage --- Leerproces --- Didactic strategies --- Belgique
Choose an application
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Basisonderwijs didactiek --- Onderwijskunde basisonderwijs --- Beginsituatie didactiek --- Didactiek basisonderwijs algemeen --- Didactische werkvormen basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs basisonderwijs --- Evaluatie basisonderwijs --- Klas groepsdynamiek --- Leerdoelen basisonderwijs --- Onderwijsleermiddelen basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- Onderwijskunde ; basisonderwijs --- 373.3 --- 373.3.014.542 --- #GROL:SEMI-371.01 --- #PEDA *1.3 --- Academic collection --- basisonderwijs --- didactiek --- 474 --- 450.4 --- Basisschool --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Leerprocessen --- Media --- Media en onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- Onderwijzen --- 454 ) Didactiek - algemeen --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- didactische principes --- didactische werkvormen --- gedifferentieerd onderwijs --- leerinhouden --- leerprocessen --- leerstrategieën --- Didactiek --- Onderwijs: didactiek: doelstellingen --- lagere school --- 371.3 --- 373.3.014.542 Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs . --- Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs . --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs --- Onderwijskunde --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Primary education --- AVM (audiovisuele materialen) --- gedifferentiëerd onderwijs --- ontwikkelingspsychologie --- leerpsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische theorieën.
Choose an application
Handleiding bestaat uit 16 contacts : Contact 1 : c'est fini les vacances! - contact 2 : quelle belle école! - contact 3 : mon grand frère a raison - contact 4 : vive les classes vertes! - contact 5 : je n'ai plus de portable - contact 6 : ce pantalon est très chouette - j'adore les fêtes de fin d'année - contact 8 : tur parles! - contact 9 : Arnaud joue toujours au foot? - contact 10 : ne descends pas trop vite! - contact 11 : tu peux venir chez moi? - contact 12 : quels sont tes loisirs? - contact 13 : tu as mal quelque part? - contact 14 : avec beaucoup de mayonnaise! - contact 15 : on a mangé notre pique-nique en pleine mer - contact 16 : c'est toi, ma meilleure copine
371.67 --- 373.5 --- 475.34 --- Frans --- lager onderwijs --- leerboeken --- schoolboeken --- basisonderwijs --- 475.34 ) Franse taal --- 475.6 --- Fran 837 --- Frans; ba.o --- Franse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Frans ; basisonderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Franse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Basisonderwijs. --- Medical law --- Hygiene. Public health. Protection --- gezondheidsrecht --- gezondheidszorg --- Belgium --- Medical care --- PXL-Education 2014 --- didactiek van het Frans --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Woordenschat --- Grammatica --- Kloklezen --- Oefening --- Nederlands --- Droit médical --- Belgique --- Médecine --- Santé publique --- Soins médicaux --- Personnel médical --- Bioéthique --- Médicaments --- Établissements de soins, de cure, etc. --- Dossier médical personnel --- Droit --- Responsabilité professionnelle
Choose an application
Didactics of sciences --- Physics --- natuurwetenschap --- Periodicals --- #TS:KOPO --- #TS:WNDF --- natuurwetenschappen --- onderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- Didactiek --- Natuurwetenschappen --- 485.4 --- 530.2 --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- Tijdschriften en seriewerken Natuurkunde
Choose an application
In de vormgeving van Ontwikkelingsgericht Onderwijs zijn theorievorming, onderzoek en praktijk nauw met elkaar verbonden. In dit boek komen zij bij elkaar in vier delen over identiteitsvorming en betekenisvol leren, burgerschapsvorming en participatie van leerlingen, verwerving van het cognitieve gereedschap van de cultuur en de kwaliteit van de leerkracht. De bijdragen van auteurs werkzaam op universiteiten, hogescholen, nascholings- en educatieve instellingen en basisscholen zijn ook interessant voor een breder dan alleen OGO-publiek. De hoofdstukken gaan o.a. over spel, taal, de onderneming in de klas, wereldoriëntatie in thematisch onderwijs, onderzoek doen, en kwaliteitsbewaking in de klas en van de school. De rode draad wordt gevormd door het beeld van de OGO-leerkracht: creatief, responsief, innovatief en reflectief. (Bron: covertekst)
onderwijsstrategieën --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Didactic strategies --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Leraren --- Leraren basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Leraren ; opleidingen --- 453.9 --- Overige onderwijsstelsels --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Directie
Listing 1 - 10 of 68 | << page >> |
Sort by
|