Listing 1 - 10 of 68 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Voor- en naschoolse kinderopvang in de lagere school : resultaten uit het CBGS-onderzoek leefsituatie kinderen
Authors: --- ---
Year: 1999 Publisher: Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Regenwormen
Author:
Year: 2005 Publisher: Almere 999 Games

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit snelle compacte dobbelspelletje kun je op elk moment en overal spelen. Het duurt niet langer dan een half uurtje en het formaat zorgt ervoor dat je het thuis of onderweg kunt neerleggen. Iedereen die tot 36 kan tellen, kan meedoen!&#13;Als je aan de beurt bent, gooi je met 8 dobbelstenen. Je legt nu alle dobbelstenen met hetzelfde getal of met een worm opzij. Daarna gooi je met de resterende dobbelstenen en legt nu alle dobbelstenen met een ander getal opzij. Als je totaal hoger is dan 20 en je hebt ten minste één worm gegooid, dan mag je de steen met het betreffende getal van tafel of zelfs van een andere speler pakken! Maar neem je teveel risico en gooi je alleen maar getallen die je al eens hebt gepakt, dan ben je af en moet je juist een steen inleveren.&#13;&#13;Op elke steen staat een aantal regenwormen. Wie aan het einde van het spel de meeste regenwormen heeft, is de winnaar.&#13;&#13;Probeer zo snel mogelijk de wormen te kiezen, ook al heb je er maar één. Die heb je hoe dan ook nodig en hoe langer je wacht, des te meer kans dat je ze niet meer gooit. Hou goed in de gaten welke stenen er bij de andere spelers bovenop liggen. Als je er één van een ander pakt, heb jij er één meer en die ander één minder. Dubbel winst dus.&#13;


Book
Klassenmanagement
Author:
ISBN: 9789001809331 Year: 2012 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

ÿKlassenmanagement is een nieuw basisboek voor de lerarenopleiding voor het basisonderwijs. Goed klassenmanagement leidt tot gelukkige leraren en gelukkige kinderen. Leraren die goede klassenmanagers zijn maken bewust gebruik van klassenmanagementstrategieën en staan met plezier voor de klas. Ze hebben overzicht over de groep en kunnen hun aandacht over meerdere zaken tegelijk verdelen. Kinderen kunnen tot betere leerresultaten komen. Goed klassenmanagement en pedagogisch vakmanschap gaan hand in hand.Klassenmanagement gaat gepaard met de meest actuele theorie op het gebied en heeft een directe koppeling met de praktijk in de vorm van casuïstiek en actievragen. Het onderwerp klassenmanagement wordt belicht in combinatie met groepsdynamica en leiding geven, effectieve instructie, taakafstemming (interactievaardigheden) en het omgaan met kinderen met verschillen. Het biedt een uitgebreide toolbox aan klassenmanagementstrategieën, beschreven vanuit de positieve psychologie. Het boek is tot stand gekomen door interactie met pabo-studenten en -docenten.


Book
Inside the black box : raising standards through classroom assessment
Authors: --- ---
ISBN: 9780708713815 Year: 1998 Publisher: London GL Assessment Limited

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Working inside the black box : assessment for learning in the classroom
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 0708713793 Year: 2002 Publisher: London GL Assessment Limited

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Slimmer studeren : de basisbegrippen grondig uitgelegd
Author:
ISBN: 9789048605415 9048605415 Year: 2016 Publisher: Brugge Die Keure


Book
Groeien in onderwijzen : handleiding voor leerkrachten basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9030912502 9030912529 Year: 1990 Publisher: Leuven Wolters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Basisonderwijs didactiek --- Onderwijskunde basisonderwijs --- Beginsituatie didactiek --- Didactiek basisonderwijs algemeen --- Didactische werkvormen basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs basisonderwijs --- Evaluatie basisonderwijs --- Klas groepsdynamiek --- Leerdoelen basisonderwijs --- Onderwijsleermiddelen basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- Onderwijskunde ; basisonderwijs --- 373.3 --- 373.3.014.542 --- #GROL:SEMI-371.01 --- #PEDA *1.3 --- Academic collection --- basisonderwijs --- didactiek --- 474 --- 450.4 --- Basisschool --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Leerprocessen --- Media --- Media en onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- Onderwijzen --- 454 ) Didactiek - algemeen --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- didactische principes --- didactische werkvormen --- gedifferentieerd onderwijs --- leerinhouden --- leerprocessen --- leerstrategieën --- Didactiek --- Onderwijs: didactiek: doelstellingen --- lagere school --- 371.3 --- 373.3.014.542 Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs . --- Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs . --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs --- Onderwijskunde --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Primary education --- AVM (audiovisuele materialen) --- gedifferentiëerd onderwijs --- ontwikkelingspsychologie --- leerpsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische theorieën.


Multi
Beaufort 6 : mon petit livre vert : onthoudboekje Frans voor leerlingen in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789048608195 9789048609055 9789048610990 9789048611089 9789048611904 9789048610303 9789048611751 9789048610556 9789048611041 9789048611768 9789048614790 9048611903 Year: 2011 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handleiding bestaat uit 16 contacts : Contact 1 : c'est fini les vacances! - contact 2 : quelle belle école! - contact 3 : mon grand frère a raison - contact 4 : vive les classes vertes! - contact 5 : je n'ai plus de portable - contact 6 : ce pantalon est très chouette - j'adore les fêtes de fin d'année - contact 8 : tur parles! - contact 9 : Arnaud joue toujours au foot? - contact 10 : ne descends pas trop vite! - contact 11 : tu peux venir chez moi? - contact 12 : quels sont tes loisirs? - contact 13 : tu as mal quelque part? - contact 14 : avec beaucoup de mayonnaise! - contact 15 : on a mangé notre pique-nique en pleine mer - contact 16 : c'est toi, ma meilleure copine


Periodical
NVOX : magazine voor natuurwetenschap op school.
Author:
ISSN: 09211713 Publisher: Amsterdam Nederlandse vereniging voor het onderwijs in de natuurwetenschappen.


Book
Leerkracht in beeld : ontwikkelingsgericht onderwijs : theorie, onderzoek en praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789023243885 Year: 2008 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de vormgeving van Ontwikkelingsgericht Onderwijs zijn theorievorming, onderzoek en praktijk nauw met elkaar verbonden. In dit boek komen zij bij elkaar in vier delen over identiteitsvorming en betekenisvol leren, burgerschapsvorming en participatie van leerlingen, verwerving van het cognitieve gereedschap van de cultuur en de kwaliteit van de leerkracht. De bijdragen van auteurs werkzaam op universiteiten, hogescholen, nascholings- en educatieve instellingen en basisscholen zijn ook interessant voor een breder dan alleen OGO-publiek. De hoofdstukken gaan o.a. over spel, taal, de onderneming in de klas, wereldoriëntatie in thematisch onderwijs, onderzoek doen, en kwaliteitsbewaking in de klas en van de school. De rode draad wordt gevormd door het beeld van de OGO-leerkracht: creatief, responsief, innovatief en reflectief. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 68 << page
of 7
>>
Sort by